Ördög-árok túra

Húsvét hétfőre terveztem Ördög-árok túrámat. Már előző éjjel cseppet sem aludtam, izgultam, hogy ne legyen eső, eljöjjenek a jelentkezők, finom legyen a kaja, és mindenki élvezze a túrát. Elég jól mantráztam, mert az időjárás, bár igencsak április volt, egészen jól alakult.
Verőfényes napsütésben autóztam Csesznekre, és 9 óra után szépen meg is jöttek a túrázók.
Regisztrálás következett, majd friss baconös  kiflik fogyasztása.

Rövid bemutatkozás, néhány szó a túráról, és indultunk a piros jelzésen fel a Töbör hegy felé.
Hideg volt, de sütött a nap, mindenki telve energiával, vidáman baktattunk. Nemzetközi társaság jött össze, érkeztek Amerikából, volt egy német fiatalember és egy egzotikus Koreai is. Nagyon örültem, ahogy annak is, hogy ismét volt ikerpár a túrázók között Zsaklin és Szofi személyében. 🙂

Hosszan kanyarogtunk az erdőben, néhány őzikéhez, nyulacskához is volt szerencsénk. A tavasz már erősen közeleg, nyílnak a virágok, kezd zöldellni minden.
A kaptató után kanyargás, majd az árok előtt pihenő, némi információ és indultunk túránk célja felé.

Az Ördög-árok szelíd arcát mutatta, a patak nem volt túlságosan bővizű, így a sokszoros átkelések rendben mentek. A gyerekek nagyon élvezték, az erdész segítőm pedig gumicsizmában állt a vízben, hogy segítsen az átkeléseknél.
Flottul ment minden, az élmények pedig egyre sűrűbben gyűltek.

A hatalmas sziklák kétoldalt fantasztikus látványt nyújtottak, néhányan az Ördöglik barlanghoz is fölmásztak.

Elérkeztünk a legszebb részhez, az Ördög-gáthoz, ahol a társaság kétfelé vált, egy részük a hegyoldalban kialakított lépcsőn kerülte meg a gátat, a bátrabban pedig megmászták a víz útját álló hatalmas sziklatömböket. Acélsodrony és vas lábrácsok segítették a mászást, no és néhány kedves túratárs, akik szilárdan állva a szikla tetején felhúzták a többieket.

Példás összetartás jellemezte a társaságot, nagyon kedves segítőkész túrázók jöttek el a mai túrára.
A gát után még néhány átkelés, majd tavaszi hóesés következett. A nap eddig is hol sütött, hol elbújt, de havazásra nem számítottunk.

A zöld jelzésre térve folytattuk utunkat Gézaháza felé, ahol a pihenőhelynél mi is megpihentünk. Előkerültek a szendvicsek, almák, és jóízű beszélgetés következett a győri túratársakkal, akik szintén ma jöttek el az Ördög-árokba túrázni.

Hamarosan felkerekedtünk, és folytattuk utunkat a Kőárok felé. Sajnos az erdészet nem kíméli a turistautakat, a fakivágás során ledőlt fák nagy része az utat keresztezte. Alig lehetett átmászni rajtuk, vagy kikerülni őket. Nem tartom helyesnek, legalább annyit megtehettek volna, hogy a jelzett  turistautat megtisztítják, és járhatóvá teszik.

Miután átverekedtük magunkat az akadályokon, a Kőrárok szépséges szikláiban gyönyörködtünk, bár a társaság egy része már várta a végét. Kellemesen elfáradtak, de azért az erdőből kiérve, mindenki élvezte a vár szépséges látványát. A hó ismét elkezdett esni, közben sütött a nap is, igazi szeszélyes áprilisi nap volt.

A túra befejezése után főtt csülök, tormával, kenyérrel, és házi limonádé, nyuszicsoki, valamint Lisicza rozé volt az ellátmány. Remélem mindenkinek ízlett.

Jó túra volt, jó társaság, remélem mindenki jól érezte magát. Köszönöm, hogy eljöttetek, máskor is szeretettel várok túráimra minden érdeklődőt.
Az időpontokat a blog jobb oldalán előzetesen megtaláljátok.
Örömmel veszem a hozzászólásokat, véleményeket.