Szarvaskőtől – Bélapátfalváig a kéken

És eljött a harmadik nap. Hétfőn kora reggel kibuszoztunk Egerből Szarvaskőre. A buszmegállótól azonnal a kék jelzésre pattantunk, s mire felértünk a Szarvaskői vár romjaihoz, ki is melegedtünk kicsit.
Hideg volt a reggel, de már sütött a nap. És láss csodát….

Ilyen fotók készültek. Csak néztük a tájat, a köd és pára úszott alattunk, a nap sütött fölöttünk. A szemközti hegy kilátója éppen kilátszott. És így tovább, vándorolt a pára, eszméletlenül szép volt. Szinte földöntúli. Ki gondol ilyenkor gondra bajra. A természet csodálatosan szép.

Azért a várrom fölötti rész még mindig húzó volt, csak mentünk mentünk fölfelé. Egy sziklagerincen vezet az út, majdhogynem tériszonyos. De gyönyörű, főleg ilyen reggelen.

Tényleg nem győztünk fotózni, a látvány percről percre változott. Már láttuk a többi hegyet is, és a pára lecsúszott a völgybe.

Szarvaskő nagyon szép hely, bár pici falu, a környezetében rendkívül szép turistautak találhatóak. Persze a gatyát föl kell kötni, mert elég sok a szuszogós fölfelé menet.

Végül felértünk a tetőre, szép erdőkben vándoroltunk, a jelzés mindenütt pontos, jól látható. Egyre mélyebben hatoltunk be a sűrűbe, és saját gondolatainkba, saját fájdalmainkba. De talán a Jóisten lenéz ilyenkor, és könnyeinket egy csodálatos hófehér erdei kápolnával törölte el.
A Gilitka kápolna a Gilitka patak völgyében található, története egy táblán fel van tüntetve a kápolna mellett. Padok, asztalok is vannak, így egy gyors reggeli nekünk is jólesett. A kiadós előző napi vacsorából maradt hidegen is remek rántott borjúkaraj mellé almát ettünk.

A kápolnához  Szent Anna napján, búcsúkor, sok zarándok érkezik.

Kék jelzésből nem volt hiány. Bár szerintem némely tábla tök fölösleges információt tartalmaz, azért még mindig jobb, ha van, mintha nincs.

A mai rövid szakaszon több helyen is találkoztunk padokkal, asztallal, pl. egy szép erdei tisztáson.

Már vártuk a pecsételőhelyet a Telekessy vendégháznál. Honlapja itt olvasható: http://www.telekessy.hu/
A pecsét a lépcsősor közepénél található egy fán. De szerintem a lépcső elhanyagolt állapotából ítélve a ház nem úgy néz ki, ahogy ezen a honlapon. Szerintem lerobbant, nem karbantartott, legalábbis a környéke elhanyagolt.

A  ház a lépcsőről nézve…..

Pecsételés után ismét emelkedő következett, és ilyen épületek mellett mentünk el.
Mint a régi orosz laktanyák. Szellemházak. Nem tudom mik voltak ezek az épületek, semmiféle iránymutatást nem találtam. Ha tudja valaki milyen épületek voltak itt, kérem írja meg kommentben vagy e-mail címemre: jakab.erzsebet0@gmail.com

Hamarosan a Bél-kő sziklái alatt gyalogoltunk, a mai penzum nem sokkal több 10 km-nél. Vidámak és boldogok voltunk, annyira csodás a táj, no és persze vége a hegymenetnek is mára.

Megérkeztünk a Bélapátfalvai templomhoz, körbejártuk, friss vizet vettünk a forrásból, és lekocogtunk a faluba.

Aki még nem látta a templomot, ki ne hagyja, csodálatos szépségű Ciszterci Apátság már az 1200-as években is állt. Szerencsére már többször is láttuk, mert most nem volt nyitva.
Blogomban is írtam már róla, itt:

Lassan leérkeztünk a faluba, megkerestük a vasúti megállónál lévő pecsétet, megnéztük, hogy merre fogjuk utunkat legközelebb folytatni, aztán a helyi kocsmában melegedtünk kávé és tea mellett a busz indulásáig.
A szálláson megengedték, hogy dél körül még visszamenjünk fürdeni, pakolni, így kényelmes kis hátizsákkal tudtunk túrázni, és tisztán, kulturáltan utazni haza.
Még egyszer a remek szálláshelyünk:
Csodálatos kéktúrás nap volt. Távolság 11 km körül, szint csupán 300 körüli, de tartalmas, látnivalókban gazdag szakasz.
A kék túrából 860,4 km-em van meg idáig. Szurkoljatok, hogy jövőre be tudjam fejezni.