Gasztrokirándulás Zalába – Bonne Chance

Miniszabira utaztunk Zalába. A Bonne Chance Hotel és étterem egy kis gyöngyszem, romantikus környezetben, eldugva a világ elől, fantasztikus konyhával, franciás milliővel.

Bázakerettyén található, ami az M7 autópályáról Becsehelynél letérve bő 20 perc alatt elérhető. Amint letértünk, elénk tárul a Zalai dombság minden arca. Bájos falvak, erdők, rétek, dombok között autózunk, és hangulatos úton táblával jelezve érkezünk a Hotelbe.

A szobák kellemesek, finom hangulatúak, bár puritán a berendezés, az ágy nagyon nagyon kényelmes. A fürdő egy picit kicsi, de nagyon tiszta minden, és az ágyból egyből az erdőre látunk. Reggel a napocska tényleg a hasunkra süt.

A nappaliban kellemes fotelok, kanapé, itt tudjuk a délutáni kávét, sütit elfogyasztani, mert hát sütike is van, ami a ház saját kínálata, bárki vehet belőle. Jelentem, nagyon finom!
Az étterem nagyon szép, egyszerűen a legkellemesebb ahol eddig jártam. Nagyon finom főként fehér színek uralják, makulátlanul tiszták a terítők, első osztályú a tálalás, és persze az ételek is.
A kiszolgálás tökéletes, nagyon kedves a személyzet minden tagja.
Az étteremben otthon érezzük magunkat az első perctől, könyvespolcokon rengeteg szakácskönyv, kis apró finom dekorációk, régiségek, pontos átgondolt tervezéssel. Szó mi szó, nem először jártam itt, de most is ugyanúgy el voltam ájulva a hangulattól. Nagyon tetszik!
Az udvaron kerti sütögető hely, kemence, terasz, szép növények, gyerekeknek játszótér, és nincs kerítés, csak az erdő.

A délutáni kávé és süti elfogyasztása után felkerekedtünk, és gyalog sétáltunk el Kistolmácsra, ahol egy klassz tó, és kilátó is található. Bő két km gyalog, az úton nincs nagy forgalom, és szép erdők között, a Zalaerdő kisvasútja mentén sétálhatunk. A kisvasút nagyszerű dolog, nyári szezonban üzemel.

A tó jegén csillogott a napfény, igazán szép látvány, jó friss és tiszta levegő, csodás élmény a városi zűr zaj és szmog után.

Nyári szezonban természetesen fürdeni is lehet, kellemes parkosított a tó környéke, olyankor büfék is üzemelnek.

A vacsorához ismét az étterem volt a helyszín, szívem szerint egész nap ott ültem volna. Az étlapon kívül napi ajánlat is volt, melyet táblára írtak fel. Rövid étlap van, menő séf, itt ne magyaros nagy kajákra számítsunk. Finoman összehangolt ízekre, különlegességekre, franciás modern ételekre annál inkább. Én odavagyok érte, igaz, nekem egy adag mindenből sok, nem vagyok nagy étkű. Ezt mos sajnáltam is nagyon, szívem szerint végig kóstoltam volna mindent.

Rendelés előtt az  étvágygerjesztő falatkát fogyasztottuk el, mely házi bagett és finom krémes talán picit májas zsír volt. Nagyon finom.

Az étlapon van néhány előétel, kétféle leves, pár főétel, jellemzően szárnyas is sertés is, marha is. Hal most éppen nem volt, de sűrűn változik az étlap, a beszerzéshez alkalmazkodva. Mindig ami friss ami hazai ami minőségi, azt használják alapanyagként. Aki nem szereti és értékeli a kulináris élvezeteket, annak nem itt van a helye, de aki gourmet annak itt a helye.

Azt hiszem marha consommé volt a leves választás, már nem is tudom, de kis palacsintarúdhoz hasonló tésztában volt husika töltve, a levesben pedig kelbimbók, gombák, répa, melyet a pincér előre beletett a tányérba, utána került rá kis kancsóból a lé. Még a szertartás is kívánatos. Megindul a nyálelválasztás, az ízlelőbimbók táncot járnak a szánkban. Roppanós, nem szétfőtt zöldségek, ahogy kell. Remek volt.

Másik ételként rántott mangalica tarja, hagymás tört burgonyával, salátákkal volt a választásunk. Isteni finom volt, pankó morzsában sült azt hiszem, a hús maga volt a tökély. Állagra, ízre, kinézetre a legjobb rántott husi amit ettem. A saláta is remek volt, előre bemártva az ecetes saláta lébe, és beletűzve a tört krumpliba. Szuper finom volt.

Választásunk vajban pirított dödölle volt, lágytojással, gombákkal, kézműves trappista sajttal
A dödöllés ételen talán csak a keserű vargánya por nem volt az igazi, minden más tökéletesen finom volt.

Desszertet a tábláról választottunk, gesztenye parfé, erdei gyümölcs sorbet, amaréna meggy, csokimorzsa. Fantasztikus volt.

Tényleg szemnek szájnak ingere, a hideg gesztenye, a meggy hozzá, ahogy a szájban összekeverednek az ízek, csodás. Ehhez jön még a hideg fagyi, és a csokimorzsa. Ez is nagyon nagyon finom volt.

Az étteremben és recepción kellemes francia zene szól, mellette nyugodtan lehet beszélgetni, nem hangos, épp csak a hangulatot emeli. Mindenütt ragyogó a tisztaság. Romantikus és bájos az egész.
Az egyetlen negatívum, hogy nincs megfelelő olvasólámpa a szobában. Minden más ötös.
A hotel honlapját itt tudjátok megnézni:
Amúgy a Bonne chance franciául jó szerencsét jelent, ami itt Bázakerettyén, a régi olajbányász városban nagyon is frappáns név.
Folyt.köv. hiszen még lesz reggeli is, és másnapi kirándulások a környéken. Gyertek vissza később…