Művészetek Völgye túra hóvirágokkal

Sokadszor voltam ezen a szép tavaszi túrán, és most az idő is tavaszi volt, csupa klassz élménnyel gazdagotunk.
Rajt: Pula buszmegálló, befizetés, színes térkép, gyümölcs. Jól indul. 🙂
A rövid távra neveztünk be, 10,5 km, plusz még a faluig 1,2, így összesen 11,7 km volt a táv, némi kis szinttel. Bárkinek szívesen ajánlom, nagyon szép látványos vonalvezetésű túra, csodás hóvirágerdővel.

A faluból az erdőbe betérve hamarosan a patak parton hóvirágok között gyalogoltunk, megkapó látvány, boldog szívet okoz esküszöm. Nagyon szép, és mellé még az első tavaszi napsugarak, igazán jó volt.
Ahogy a fotón is látszik a folyó nagy kanyarulatot vett, tisztára mint a Dunakanyar kicsiben. 🙂

Kis idő múlva már a Tálodi kolostor romnál jártunk, utunkat végig kísérték a hóvirágok. Hol tömegesen hol csoportosan, nagyon nagyon szépek. És nem téptünk le egyet sem. 🙂

A Kinizsi forrásnál lefotóztuk a kódot, lefotóztunk mindent, aztán nekiláttunk az első emelkedőnek.

Az Országos Kék Túra is itt halad el, számomra nem új a terep, ez egy szép szakasz. Mi a sárga jelzésen és szalagozás nyomán gyalogoltunk tovább.

Kicsit sárosabb szakasz után szép kilátásban volt részünk, alattunk Vigántpetenddel, ahol az ellenőrzőpont is volt.

Éppen éhesek voltunk már, így két hagymás zsíros kenyér került a pocakomba, üdvözöltük az ismerősöket, aztán tovább a faluban, majd a falut elhagyva az emelkedőn.

Jó volt visszanézni a kis fehér templomra, és a Balaton felvidékre.

Ezután jött a legszebb rész, manóerdő formájában. Bazaltoszlopok tövében mohás sziklák között járunk, az egykori ősidőkben kitört láva maradékain. Szuper romantikus hely, de azért nem árt a lábunk alá nézni.
Ami ezután következett, az a túra fő élményrésze, fölmászni a bazaltsziklák tetejére a Királykőhöz. Igaz, szépen karimában ki lehetett volna kerülni, a leírásban utaltak is erre, no de mi extrémet akartunk és fölmásztunk a partoldalon. A végén már olyan meredek volt, hogy négykézláb másztunk, de még ez is nagyon jó volt. A sziklák puha moháit tapogatva közel kerültünk a természethez.

Aztán a Királykőnél a megérdemelt csodás panorámát kaptuk. No és egy emléklapot, és egy szép hóvirágos kitűzőt.
Kapolcson az internet szerint a Királykőnél Attila földvárainak maradványai vannak. A település mellett vezetett el a római hadiút, a Via Magna, mely Budát az Adriával kötötte össze.
Szuper túra volt, most már csak a Kapolcsra kellett legyalogolni, ahol vártunk egy órát a napsütésben relaxálva a buszra.