Zádorfalvától Aggtelekig a kéken

Harmadik nap a kék vándorlásomon. Én már tapasztaltan, jól bírtam, megszoktam, hogy barátnőim, társaim, akik velem tartanak, annyira lelkesek az első napokban, hogy mindig többet akartak menni. Most is így volt, és bizony amikor eljött a harmadik nap, és indulni kellett  ismét, Kati lelkesedése is alábbhagyott. Itt jött ki a fáradtság, meg az izomláz.

De persze ennek ellenére élveztük a mai napi gyaloglást is. Igaz, hogy amikor Zádorfalvánál kitettek minket a kocsiból, megint derékig érő fűben kezdtük a napot. Sajnos a réteket nem kaszálják, a turistaút jelzése ugyan remek, a kék szépen láthatóan fel van festve, azért mégis járatlan az út. Itt szeretném megjegyezni, ahogy már tették mások is, hogy az út során ahol kis helyes de tök fölösleges fatáblákat helyeztek ki, teljesen fölöslegesek, zavaróak, és érthetetlenek. Én ezt már egy ideje rutinosan kezelem, de esetleg az újaknak zavaró. Találkoztunk ma is Székesfehérvári ismerősökkel, bár ezen a szakaszon már alig járnak túrázók, ők emiatt el is tévedtek egy kicsit.

Nekem egy túratársam telefonon adott információt, amit itt és most köszönök neki, hogy figyeljem a határköveket, a túra ott halad végig. Ez sokszor volt segítség ezen a szakaszon.

Nagyon érdekes volt az is, hogy néha  Szlovákiában  is jártunk, mert teljesen a határon visz a jelzés.

Egyébként a táj csodálatos, amint beértünk az erdőbe, az már járt, kitaposott normális út volt. Kényelemesen gyalogoltuk az utolsó 15 km-t. Közben felkapkodtam az út mentén növekvő friss vargányákat, amiből még  aznap este (június 19. hétfő) tejfölös vargányás krumplileves készült.

Az utolsó szakasz kellemes és szép volt, bár  a nap nagyon tűzött, jó is, hogy dél után picivel befejeztük a tervezett szakaszt, és beérkeztünk Aggtelekre. A régi határátkelőhely persze putris, mint mindenhol.

Itt a kemping területén lévő mosdóban és csapnál meg tudtunk mosakodni, és egy kis étteremben finom és olcsó ebédet ettünk. Kísérőink a barlangot is megnézték, én már többször láttam, de még úgyis jövök, hiszen legközelebb innen folytatom.

A kék egyenlőre várni fog rám, legközelebb ősz végén tél elején tervezem a folytatást. Itt fent az északi részen, 960 km-nyit jöttem már Kőszegtől idáig, itt érzem, mennyire szép az országunk. És igen, vannak kedves emberek, barátságosak, szeretet teliek, és minél inkább jövök keletre, annál nagyobb a szegénység, és annál kedvesebb a fogadtatás. Talán ez is tükrözi, nem a pénz boldogít. Az élmény, a szabadság, a barátok annál inkább.

Információ: barlangi túra indul 10. órától folyamatosan, kétóránként. A séta időtartama másfél óra. Barlangi hőmérséklet 10 fok. Pulcsi és hosszúnadrág ajánlott. Belépődíj: 2200 Ft/fő.