Hollád szőlőhegy

Sávoly mellett több helyes kis település van, most Horvátkutat, Holládot, és Főnyedet néztük meg. Horvátkut nagyon szép fekvésű település Marcali irányában, szép kis templommal a falu fölött.
Főnyeden sok szép régi, és szépen felújított házat láttunk. Fekvése lapos, de a nyugalom, csend, rendkívüli módon érződik rajta.
Hollád már dombos, szép fekvésű kis falu, helyes házakkal. Fölötte a szőlőhegy, ahova most kirándulni indultunk. A mínusz tíz fokos hidegben nem terveztünk nagyobb túrát, csak a kápolnát szerettük volna megnézni. Sajnálatos módon sok elhanyagolt szőlőt, telket láttunk, de azért van szépen felújított biztató kis pince is. A szőlőhegy dimbes-dombos környezete hangulatos, a kilátás a dombtetőről nagyon szép. Nyilván most a téli szürkeség miatt nem az igazi, de zöldebb időjárás esetén, tavasszal biztosan sokkal szebb a látvány.
A falu fölötti kis kápolnához közelítve még egy kis hegyi keresztet is találtunk, ezek jellegzetesen ott vannak a szőlőhegyeken, bájukkal, hangulatukkal hozzá tartoznak a szőlőhegyekhez.

A kápolna szépen takarosan fehérre meszelve, egy kis tisztáson található, előtte fából ácsolt padok, nyilván a misékhez, több ember, és szép idő esetén.
Nagy fák veszik körbe előlről, a hátsó rész pedig tiszta, füves. Harangja is nagyon szép, sajnos bemenni nem tudtunk.

De egy kirándulást mindenképpen megér, a somogyi dombok hangulata, a szőlőhegy, lelket nyugtató, szemet gyönyörködtető látvány.
A szőlőhegyen a kápolna ki van táblázva, könnyen megtalálható.

Még egy rövid kirándulást tettünk a nyáron felkeresett Kányavári Szigetre a Kis Balatonhoz. Most egészen más képet mutatott, a hideg idő és nagy szél miatt, csak egy rövid sétát tettünk.
A Kis Balaton jégbe fagyva, a nádas jégbe zárva, valami fantasztikus, és egyben kicsit félelmetes látvány. Most szürke idő volt, nem szikrázó napsütés, de így is érdekes.

A hattyúk a jég tetején mozdulatlanok voltak, nem tudtam eldönteni ráfagytak a jégre, vagy csak ülnek rajta és “melegszenek”.
Aki teheti látogasson el a Kis Balaton környékére, sok látnivalóval és szép kis falukkal kecsegtet.
Még nem láttuk Vörsöt, legközelebb azt is tervbe veszem, és kerékpárt is viszünk.