Budaörsi Kopárok rövid túra

A szombatra tervezett túrázás elmaradt a szél miatt, így vasárnap reggel egy gyors döntés után a Budaörsi Kopárok 10 km-es túráját jártuk be.
Az idő remek volt, a szél már elállt, a nap pedig végig sütött. Egyszer már teljesítettem a 20 km-es távot, és nagyon tetszett a túra, az útvonalvezetés. Most sem csalódtam, a legszebb részek a rövid távban is benne voltak.

A rajtolás flottul ment, a 700 Ft leszurkolása után egy itinert, majd egy vizet nyomtak kezünkbe, és már indulhattunk is. Nem nagyon kellett olvasgatni, a tömeg vitt bennünket, és szalagozás is volt mindenütt.
A túra útvonala végigvezetett minket Budaörs hegyaljai részén, pompás villák és elhanyagolt házak váltogatták egymást. Egyik percben ámulva néztük a csili vili házakat, a másikban szörnyülködve néztük az elszórt szemetet. Ilyen töményen találkozni a szemétlerakással, gyomorfogató érzés. És az is gyomorforgató, hogy a puccos villák tulajdonosai nem fognak össze az Önkormányzattal, hogy rendbe rakják ezt a szép természetvédelmi környezetet.

Az első pontról már remek kilátás volt a városra, és az M7 autópálya környezetére. A kövér daravirág sárgállott a sziklás tetőn.
Kis körözés az utcákban, aztán emelkedő, és már meg is érkeztünk a kápolnához, ami a második ellenőrzőpont. Még alig gyalogoltunk, de már csokival etettek bennünket. Semmi zsírégető fogyókúrás, hanem sport és Balaton. 🙂

A távolabbi dombtetőn valami együttest filmeztek, bár gitár volt a kezükben, sajnos nem zenéltek.
Pár falat szendvics és csoki fogyasztás után leereszkedtünk a lépcsősoron, vissza a házak közé.

Újabb emelkedő, ez már kitartott a város széléig, és be is vezetett az erdőbe minket. Lihegve érkeztünk föl, és begyűjtöttünk egy újabb pecsétet.

Az erdei úton immár lefelé vezetett az út, köves sziklás talaj, erdei fenyők, nagyon kellemes látvány és táj tárult elénk folyamatosan.
Még egy utolsó pecsételés, aztán hosszan ereszkedtünk vissza a városba.

Jó kis túra volt, bár rövid, de jó kis emelkedéssel, jól átmozgatott bennünket.
A végén oklevél, szép virágos kitűző, és zsíros kenyér is járt.