Hegyhát túra

Kissé megkésve, de annál nagyobb szeretettel írom le ennek a szeptember eleji túrának a rövid történetét. Kifogtunk egy remek napsütéses alkalmat, és elautóztunk Vasvárra, hogy a Hegyhát túra 20 km-es (ami igazából 17 km) távját teljesítsük. És persze egy jót kiránduljunk, és nem utolsó sorban a túra végén jól kiáztassuk fáradt izmainkat.
Nagyon szeretem ezt a túrát, mivel a Kempingből indul, és visszaérkezéskor ingyenesen igénybe lehet venni a termálmedencét. Már reggel induláskor erre gondoltunk. 🙂
A túra úgy kezdődik, hogy kitölti az ember a kirakott jelentkezési lapot, kifizeti az 500 Ft-ot, kap egy térképvázlatot, leírást (itinert) majd elindul a megfelelő jelzésen.

Kis séta a városka szélén, kellemes házacskák, zöld kertek között, aztán egy mélyút következik csöpp emelkedővel, átszeljük a főutat, és máris ellenőrzőpontot találtunk. Ismét kedves hölgy, kaptunk egy pecsétet, lefotóztam a tar kukoricást, és mentünk tovább be az erdőbe.

Közben utolértek minket srácok, és kis időre hozzánk csapódtak, mert hát ilyenek a véletlenek, Vasváron is Székesfehérvári túrázókkal találkozunk. 🙂

Helyes kis pincék következtek, kellemes úton haladtunk, mivel már többször jártam itt, ismerős volt minden. Jó volt ismerősként köszönteni a tájat, kellemes volt gyalogolni, nem kellett sietni, igazi remek időjárás kerekedett.

Kis falvak mellett el, állomásra be, ismét erdő, pici lejtő pici domb, kanyar erre, kanyar arra, és máris a római kori sáncok mellett voltunk.
A túra legszebb látványossága következett, a fotó önmagáért beszél. 🙂

Itt is ellenőrzőpont volt, kaptunk pecsétet, s mivel padok asztalok vannak, mint szokás egy rendes kirándulóhelyen, leültünk, és jóízűen falatozni kezdtünk. A túra szokásos étke: kenyér, szalonna, kolbász, hagyma. Remek energiát adó kaják.
Újult erővel indultunk tovább, lassan visszacsorogtunk a városka végére.
Beültünk egy kocsmába, és egy kávéval dobtuk fel magunkat, olyannyira, hogy kissé el is kavartunk utána.
De visszataláltunk a helyes útra, és fölmásztunk a nem túl szép kilátóba, ahonnan viszont szép kilátás nyílott Vasvárra.

A következő látványosság sem volt messze, Szentkút, melyet fölülről közelítettünk meg. A tetőn imahely van kialakítva, aztán egy remek térdpróbáló lépcsősoron le tudunk a forráshoz és kápolnához ereszkedni.

A kápolna melletti stációk szépen felújítva, az egész hely uniós projekttel szépült meg, s ahogy hallottam vonzza a zarándokokat.

Vasvár kicsi város, a túra során érintett látványosságokon kívül még egy felújított domonkos rendi kolostor is várja a látogatókat, érdemes egy napos kirándulásra eljönni.
A túra végén szép és látványos tavak mellett haladtunk el, és visszaérkeztünk a kempingbe.

A célpecsét után kitűző, és oklevél járt, valamint korlátlanul fogyasztható zsíros kenyér, és finom citromos tea.
Ezután következett a túra legjobb része, a termálban való áztatás, napozás, ernyedés.
Bikinis fotók nem készültek ugyan, de a medencében ismét kellemes találkozásban volt részünk.
A Székesfehérvári társaság velünk együtt élvezte a meleg vizet. A Fejér Megyei Természetbarát Szövetség elnöke, Rózsa, és kollégái szintén a Hegyhát túrát választották a mai napon.
Remek nap volt, szuper kis túra, jó szervezés, kellemes ismerősök. Egész nap jó levegő, egészséges ételek, szóval biztosan visszatérek még.
Köszönjük a szervezőknek!

Hétvégi túrákat itt találtok:  http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/

Aki járt ezen a túrán ossza meg velem fotóit, élményeit, e-mailem állandóan él: