Cesky Krumlow újra és mindig…

Ebbe a kis ékszer városkába visszatérni mindig öröm, távolsága Székesfehérvártól 480 km, Bécsen át egészen gyorsan megközelíthető. Mi kis kitérőkkel Szlovákián át utaztunk, de visszafelé már Ausztrián át. Cesky Krumlow egyszerűen megunhatatlan.

A színes házaival, a romantikus egyedi hangulatával megbabonázza a turistákat, és vonzza vissza őket. Én is vágytam vissza, a finom csapolt barna sörökre, a knédlire, a jó cseh kocsmahangulatra.
A Moldva körbe tekereg a városon, partján panziók, hotelek mindenféle csillagvariációkkal, az egyszerűtől a luxusig.

Ezúttal előre foglaltam a booking-on ezidáig bevált módszer, most is bevált. Ezelőtti utazásomkor a városka szélén, a hegyoldalban laktam egy olcsóbb panzióban, most egy picit drágább volt, de a belvárosban laktunk. Csak le kellett menni és egy perc alatt a központi forgatagban sétálhattunk.

Természetesen első este a kalandos Szlovákiai kitérők után kissé idegesen és fáradtan kerestünk egy éttermet, de a slivovica, a csapolt finom Krusovice barna sör, és a hely hangulata rögtön rendbe tette a fejemet, már nem voltam se nyűgös, se ideges. 🙂
A knédli, a sült hús káposztával, és a csülök amit rendeltünk lenyugtatta a gyomrunkat is, így meghitt beszélgetéses este lett az ideges nap vége.

A kocsma belső hangulatát a nagy faasztalok, a falra és plafonra felaggatott régi dolgok adták meg, és persze a remek sörválaszték. Nem voltak sokan, hétfő volt, élveztük hogy nincs nagy nyüzsgés. És bizony az is jólesett, hogy tele hassal csak pár percet sétálva elértük a szállásunkat is.

Másnap ragyogó napsütésben fedeztük fel a várat, annak minden szobáját, és tornyát, 8 EUR belépőért mindent körbe lehetett járni.

A vár belső teljesen berendezett, sok látványossággal.

Rajtunk kívül csak néhány idősebb német turista és sok-sok kicsi kínai volt kíváncsi a városra. A kínai turisták fotóznak, szelfibottal járnak-kelnek, kis tüllszoknyában tornacipővel, vagy éppen a szivárvány minden színében összeválogatott feltűnő ruhákban. Jómódúaknak tűnnek, és nagyon udvariasak, intelligensek. Lépten-nyomon velük lehet találkozni, a tiniktől az idősebbik, magányosan és csoportosan is.

A hangulatos színes házak között rengeteg ékszerüzlet, (sajnos a vágyott, és helyben bányászott zöld kőből készült ékszer megvásárlására még pár évig gyűjtenem kell) kis ajándékboltok, és sok-sok étterem, kávézó, söröző található.

A Moldván lehet kajakozni, a partján jókat sétálgatni, mindenütt hidak szelik át a folyót.

Szállásunk az egyik híd mellett, pont az olasz kávézó fölött a Galko Panzióban volt. Nagyon régi ház, csavaros lépcsővel fel egészen három emeletig, ízléses nappali-konyha, külön fürdő és hálószoba  stílusosan berendezve.

A Galko panzióról jó tudni, hogy több utcában is vannak szobáik, de mindegyik a belvárosban, jó helyen.

A folyó pedig mindenhol ott van…

A Moldva parton sétálva fotóztam le a kajakos útvonalat, itt kell leevezni a folyón, tábla is jelzi.

Ilyen, és ehhez hasonló kis bejáratok, keskeny közök, utcácskák, macskakő, ódon hangulat, picit mint a horvát tengerparti városoknál. És persze dimbes-dombos. Magas sarkú cipőben semmiképpen ne tervezzük a sétáinkat, a macskakő ezer éves, kockái között nehéz egyensúlyozni.

Látkép a vár tornyából, ahova szélesebb majd keskenyebb és még keskenyebb lépcső-csigalépcső vezet fel, a toronyban mindig fúj a szél, és csodás a kilátás.

Az éttermek konyhája jó, igyekezzünk ne a turistamenüt választani, inkább kóstoljuk meg a helyi specialitásokat. Mi is belefutottunk két perc alatt elkészülő knédli-sülthús-káposzta változatba, és bár meg kell mondjam finom volt, azért sokkal de sokkal jobban ízlett a drágább, szűk egy óra alatt elkészülő teljesen friss változat.
Az árak a miénkhez hasonlóak, de a Kaufland-ban a város szélén olcsóbban vásárolhatunk, remek bőséges választékkal akár húsokat, akár söröket, sajtokat.

Kóstoljuk meg a pácolt hermelin sajtot, (nakladany hermelin) kiváló sörkorcsolya. No és kóstoljunk söröket, szőkét, barnát, feketét, mindegyik kiváló minőségű. Nekem leginkább a Krusovice és Kozel barna sörök ízlettek, de kihagyhatatlan a 10,5 ill. 16 %-os Primator sör is.
Cesky Krumlow jó hely. Ajánlom egy hosszú hétvégére, remek romantikus hétvégi program.
Programnak kiváló a Seidel Fotómúzeum
Remek program a helyi Eggenberg sörgyár meglátogatása, és persze az Eggenberg sört is meg kell kóstolnunk.
 A honlapok böngészéséhez nem árt ha tudunk angolul, ez a városkában is ismert nyelv a csehen kívül. Én nem beszélem sem a cseh sem az angol nyelvet, de a gyenge német tudásommal is simán elboldogultam. Sajnálatos módon magyarul sehol semmi nincs kiírva.
Aki magyarul szeretne idegenvezetést, forduljon Horváth Tibihez, nem fog csalódni:

Akinek hasonló élménye van, kérem ossza meg velem, küldjetek élménybeszámolót, fotókat.