Pázmándi totyorgó

Szép napsütéses hétvégét ígértek a jósok október elsejére, így feltétlenül ki akartam használni egy kis túrázással. Fogtam a lányokat, és elmentünk a Pázmándi totyorgó túrára. Igaz, csak 8 km, de azért mégis.
Jó levegő, napsütés, jó társaság, séta, fő az egészség. És a kondérokban már reggel főtt a babgulyás.

Nevezés 900 Ft, ebben benne foglaltatik a gulyás, egy emléklap és egy szép kitűző. Útvonaltervet is kaptunk, meg amúgy is ismertem a területet. A falun átsétálva a malom mellett elhaladva a Zsidó hegy felé tartottunk jelzett úton.

A sziklaszurdokhoz meredek kaptató vezet fel, lehet szuszogni, de megéri. Egy régebbi bejegyzésben írtam már erről a szép helyről, itt olvashatjátok:

A hegyről csodás a kilátás, jól esett itt reggelizni. Ismerősök is voltak, naná, hiszen Pázmánd itt van a közelben. 🙂

Annak is ajánlom, aki csak egy rövid sétát szeretne tenni, mert a Kálváriától az aszfaltos útra visszaérve, máris befejezheti a gyaloglást, és mégis csodás élményben lehet része.

Mi azonban mentünk még tovább, szőlők mentén, friss réteken, az újabb ellenőrzőponton pedig alma is várt ránk.

Ezután még egy forrás következett Pázmándi Szűz Máriával, aztán be is érkeztünk a faluba. Igazán csodás idő volt, jó kis túra, és a végén finom volt a babgulyás.