Túra a vízeséshez

Egyik napon a Finsterbach vízesést (Wasserfall-t) néztük ki a túratáblákon, ami bő órányi távolságra volt.

Piros erősségű, kellemes túrának indult, részint fölfelé a hegyoldalban. Nagyon sok fenyőfa van, így a talaj mohás, tűleveles, kellemes rajta a séta, még akkor is, ha a meredek hegyoldalban oldalvást kell a lábakat rakni. Sziklák megint, és egyre több patak került az utunkba. Itt mindenütt patakok vannak, amiből a sziklákon kisebb nagyobb vízesések keletkeznek. Csodás.

Természetesen a növényzet is nagyon élő és nagyon zöld a vizek hatására. Sok sok moha és páfrány. 🙂

A gyalogösvény – ha nem is kényelmesen – de biztonságosan járható. Itt már a veszélyesebb magasságoknál acélkerítést is találhatunk, így nekem sem volt a tériszonyom erőteljes.

Ahogy közelítettünk a fő vízeséshez, egyre hangosabb lett a zúgás.

Aztán beértünk a sziklaszorosba, itt már deszkapallók is segítették a haladást. Egészen a vízesés feléig föl lehet mászni, biztonságosan.

A felső hídról jókat lehet fotózni, és persze ha közel megyünk kicsit vizesek is leszünk, ami egy izzasztó túrán kifejezetten előnyös.

Nagyon szép látvány a magasból lezúduló víztömeg, és a gyorsan rohanó patak.

Sok turistával találkoztunk, úgy látszik ez kedvelt célpont a környéken. A vízesés egyébként legkönnyebben Sattendorf faluból közelíthető meg, ahonnan aszfaltúton majd kis mászás után a pallós úton érkezünk fel.

Mi most erre mentünk visszafelé, nem a hegynek, hanem a falvak felső részén, az erdő alatt. Ez is nagyon jó választás volt, mert gyönyörűséges, ápolt kerteket láttunk, szép házakat, és többször a tó is előbukkant.

A vízesés alatt van egy hatalmas piros szív, amibe bele lehet állni fotózni. Jó ötlet, és vicces.

Táblákon láthatjuk a túrautakat, itt is látszik, 775 m magasságban voltunk.

És a szívecske…

A visszavezető út sem volt több 3 -4 km-nél, így kényelmes tempóban értünk vissza szálláshelyünkre.

Maga az Ossiacher See – az Ossziacheri tó 501 m tengerszint feletti magasságban található, így nem kellett sok szintet azért megmásznunk.

A házak között, fölött, pedig ilyen kellemes a gyaloglás.

Nagyon jó kis túra volt, szép helyeken jártunk. Ha erre vezet utatok, ne hagyjátok ki.