Villach, Tarvisio, Kranjska Gora – Egy nap három országban

Az Ausztriai nyaralás alatt egy napon egyszerre három országban is jártunk. Annenheim csodás hely, mivel az olasz és a szlovén határ is csak egy köpésre van. Nem beszélve Villach városáról, ami a szálláshelyünktől 5 km-re volt, és igazi hármas határ feelingje van. Természetesen a piacon is jártunk, ami szombaton délelőtt a folyóparton várja a vásárlókat. (parkolni az Interspar parkolóban érdemes)

Nem túl nagy élelmiszerpiac, helyi termelőkkel, akik mindent megkóstoltatnak velünk. Még a paradicsomot is felvágják, hogy érezzük milyen az íze. A narancs pl. isteni volt.

Érdekes módon magyar standdal is találkoztunk, sokkal szebben gusztusosabban árulták a portékáikat mint idehaza. Jó, tisztelet persze a kivételnek, de mondjuk itt Székesfehérváron a helyi piachoz nem is lehet hasonlítani. A magyarok erős pistát édes annát és kolbászt disznósajtot kínáltak. Nekem az osztrák most kuriózum volt, nem paprikás, hanem diós szalámit vettünk. De az osztrák szalámik mellett olasz árusok is kínálták portékáikat.

A sajtjaik is isteniek, végigkóstoltunk mindent, nagyon nagy a választék.

A szalámi ízlés dolga, itt inkább a kuriózumokat élveztük, a diós, olajbogyós, köményes házi szalámik guszta kis darabokban kínálták magukat. Én kedvelem a kis adagokat. Árban a miénkhez hasonló minden.

A halak pl. jégen frissen várták a vevőiket, a kagylókhoz hasonlóan.

A zöldséges stand is szemet gyönyörködtető, friss volt. Minden a főzésre csábított.

Villach egyébként nem túl nagy város,  lakossága 53 ezer körüli. Egy-két óra alatt bejárható a belvárosi,  óvárosi része, ami erősen emlékeztet a horvát tengerparti városokra. Lejtős utcáit ódon és keskeny sikátorok kötik össze, minden utca a Dráva folyóhoz érkezik le. Túl sok látnivalót nem kínál, de kellemes kávézók, a folyóparton vidám piknikhelyek találhatók, jólesik sétálni. A főutca nagyon merész üzletekkel van tele, az én pénztárcámmal nem is érdemes bemenni. Minden menő márka képviselteti magát. Természetesen a külvárosi részen vannak olcsóbb bevásárlóközpontok, de azokat a termékeket a Tarvisio-i piacon érdemesebb megvenni. Ahogy mi is tettük.

Tarvisio egy ici pici határhoz közeli falu, ami nemzetközi kereskedelmi találkozóhely. És persze a bőrpiac még mindig menő. Lett is táska, meg bőrdzseki. 🙂

Fotót nem készítettem, nem nagyon érdemes, hiszen az olasz “csávók” ragadnak az emberre, hogy vegyél ezt vegyél azt. Alkudni kell és kötelező. Így a végén megköttetik az üzlet. 🙂

Azért a helyi pizzát nem hagytuk ki, egy kellemes étteremben ebédeltünk.

Villachtól Tarvisio 32 km-re van, onnan pedig Kranjska Gora 22 km-re, majd vissza Villach ismét csak 23 km. Tehát a hármas határon jártunk, minden országból csíptünk egy kis ízelítőt. A hangulat az illatok a táj szépsége rendkívüli, a hegyek a zöld mezők mindenütt csodálatosak. Az utak persze tök jók, még a kisebb rendűeken is érdemes autózni.

Kranjska Gora sí kisváros, most is havasak voltak körülötte a hegyek, de a városban kellemes napsütéses idő volt. Egy kávéra érdemes beülni, és nézelődni a városka kellemes főterén.

Elsősorban a sport felszerelések üzleteivel van tele a városka, nagyon szuper sí és túra cuccokat lehet kapni. Sajnos leárazás is volt az Intersport áruházban, ezért órákat töltöttem ott, hogy a sok szép és jó áron kapható felszerelésből vajon mit válasszak. Egy túranadrággal és túraszandállal lettem gazdagabb. 🙂

Három ország egy napon. Klassz kirándulás, kis vásárlással, sétával, lazán, gondtalanul. Jó kis nap volt.