Gyógyító energiák a határ mentén

Ahhoz, hogy tegyünk kicsit többet az egészségünkért, elég néha egy kis utazás, kellemes kikapcsolódás, némi séta. No és a falu, Dobronak, (szlovénül Dobrovnik) a déli határ túloldalán. Ha átkelünk Lentinél, nem sokkal a határ után jobbra fordulva találjuk meg ezt a kicsiny, főként magyarok lakta falut, melynek határában gyógyító energia park található a Bakónaki tó mellett.

A falut elhagyva nagy parkolót találunk, télen üres, és ingyenes, nyáron fizetős, és sok kis faházikó gondoskodik a jól létünkről. Információ, büfé, egy nagy kalandpark gyerekeknek, és persze horgászni is lehet.

Mi most az energia parkba indultunk, ahol a föld gyógyító energiáit használtuk egészségünk javítására. A híres Szent-György vonalak mentén található a park, melyet végigjárva – akár mint egy tanösvényt – jelzett pontokon szívhatjuk magunkba az energiát. Ebben nem kell hinni, ez egy természeti jelenség, és mint tudjuk, a természetnek óriási ereje van.

A pontok mentén kis számozott táblákat találunk, ahol megállhatunk néhány percre, kihasználhatjuk a föld jó energiáit, és elfogadjuk azt, amit a természet ad. Van aki érez melegséget, érez energiát, én speciel nem éreztem semmit, de hiszek abban, hogy a természet ereje jó, és abban is, hogy elődeink sok számítás után keresték ezeket az energiapontokat, és tudták mit csinálnak.

Ilyen pontokon építettek templomokat, mert nagy jelentőséget tulajdonítottak a földsugárzásnak. A csillagok állása, és még számtalan fizikai ismeret kell ahhoz, hogy tudjuk hol vannak ilyen vonalak, pontok. Nálunk Magyarországon is található néhány, írtam is már ilyen helyekről, és jártam is ilyen helyeken. Tapasztalatom szerint ártani nem árt, és valóban kiegyensúlyozza az ember testi-lelki harmóniáját.

Mivel ajánlatos több időt eltölteni ilyen energiapontokon, az év végi pihenés következő napján Lentiben is jártunk, ahol a fürdő területén találunk hasonló energia parkot. Ez a Szent-György energiapark, ami a fürdőzés jó hatásával együttesen jó irányba mozdítja szervezetünk energiáit. De térjünk vissza most ide, Dobronakba.

Az energiaösvény a tó bal szélén található, a parkolóból kis ösvényen, és egy hídon át vezet az út. A híd előtt mindjárt megtaláltuk az egyes számú energiapontot, ahol elkezdtük a töltekezést. Aztán sorra jártuk mind az összeset, mindenütt elidőzve kicsit.

Kellemes volt a séta az erdőben, ahol a pontokon túl egy forrást és egy kis fehér kápolnát is láthatunk. Nagyon hangulatos, látványos, az út pedig végig jelzett, kiépített.

A téli erdő is nyújt a szürkeségen kívül színes látványt, most gombák formájában találtunk rá.

A parkbéli séta után a tóhoz érkezünk vissza, melynek gátján haladva vissza térhetünk a parkolóba autónkhoz. Ajánlom bárkinek, aki egy picit is hisz a föld jó energiáiban, és gyógyulni szeretne.

Dobronaktól nem túl messze még egy jó energia pont található, ami kirándulóhelynek sem utolsó. Erről itt írtam:

A Szent-György vonalakról még többet itt:

Annak pedig, aki nem hisz benne, azért kell feltétlenül elmennie Dobronakba, mert itt található a csodálatos orchidea park is. De ez már a következő téma lesz.