Hajnali túra ajánló meleg napokra. Bánd/Kilátó/Szentgáli tiszafás

Szombatra közel 30 fokot jeleztek. Nem túrázó idő. De hajnalban amikor még minden harmatos, frissek az illatok hűs a levegő, túrázó idő van. Korán kelni, útra kelni, mint a mesében. Ezúttal egy már ismert nemrég bejárt területen túráztam, a Szentgáli Tiszafásnál és a Mayer Antal kilátónál.

Ez egy kb. 4-5 km-es körtúra, melyet Bándon, a vár alatt a hídon át elindulva teljesíthetünk. Azután már végig ki lesz táblázva a tanösvény.

Meredek lépcsők, szikla, csodás kilátás, aztán kanyargó szerpentin fölfelé. Egészen magasra. A kilátóig. Aztán ott még feljebb.

És akkor meghalljuk a csöndet. A madarakat, és az erdő hangját.

Itt már tiszta az ég, tiszta a szív, és be lehet szippantani a csöndet. Jó érzés. Jó érzés látni szép országunkat, a távolban kékellő felhőket, az erdők és rétek zöldjét. Nem kell menni sehova messze, csak ide a mi saját kis hazánkba. Egy csöndes reggelen.

A kilátó a 498 m magas Miklós Pál hegyen található. Maga a kilátó, melyet Mayer Antalról neveztek el, 22,15 m magas, fából készült szerkezet.  Most a tériszony ellenére felmásztam teljesen. Jól tettem.

Ha felérvén netán tériszonyunk lenne, üljünk le, úgy nagyon jó nézelődni. Az Északi és Déli Bakonyon kívül a Balaton felvidéket is láthatjuk.

Alattunk Márkó, Herend, és Szentgál települések, valamint Bánd község látható.

Szuper klassz hely.  Nézzétek meg.  Bándról a piros plusz jelen kezdjük a túrát. Aki hosszabban akar túrázni, az már Bánd előtt talál kilátó táblát, és parkolót, és a falun kívül egy másik úton tudja megközelíteni a hegyet. Én a vár mellől pontosabban a vár alól indultam, ezt szívesen ajánlom. Ahogy elérjük az erdőt, kicsit jobbra, kerítés, kiskapu, lépcső. Ez lesz a kiinduló pont. A lépcsők igénybe veszik a térdeket, szép kis szerpentines mászás következik, meredek, lépcsős, akinek van túra botja, vigye magával, jó segítség a fölfelé menetnél. Természetesen bárki tudja teljesíteni, de azért izgalmas túra.

Felérvén, milliónyi madár énekel, de mint tudjuk, a madarak korán kelnek, így jó, ha már négy órakor útra kelünk. Persze bármikor kirándulhatunk ide, és ajánlom is, de ezt a szépséges hajnali csöndet, és a madárdalt csakis ilyenkor hallhatjuk, érezhetjük.

A kilátó után – jó jelzések és követhető táblák vezetnek minket a tiszafás részre. A tiszafák rendkívül látványosak, és nagyon szép, kellemes az ösvény.

Ezután pedig megkerülve a hegyet visszatérünk egy réten át a kiinduló pontra.

A hajnali túra bearanyozta a napomat. Próbáljátok ki ti is.

Túrázni jó, az erdő mindig nyitva, egészséges, friss levegőt szívunk, mozgunk, élményt gyűjtünk, ne hagyjátok ki!